koncept skriv #1

KONCEPT

WAVE

 

WAVEs ambition er at skabe en ny handels­platform som mødested for den danske modebranche. Platformens primære fokus er modebranchens nye designtalenter samt etablerede mode­brands, der begge kvalitetsmæssigt kan begå sig internationalt. WAVEs formål er at inspirere, udfordre og udvikle modebranchen via de kulturelle krydsfelter; Medie, Musik og Kunst og inkludere byen og slutbrugerne.

NAVNET: WAVE

  • ●  Organisk, i forandring, i bevægelse, vildskab, ustyrlig, en bølge opgøres af flere strømninger og bevægelser.
  • ●  At Vinke: folk til sig // konventionerne farvel, være imødekommende, inkluderende, community orienteret
  • ●  Havn, havet, Skandinavien (lokationen)
  • ●  En bevægelse “A Movement”, ideologisk bølge, forandring, nytænkningFORUNDERSØGELSER

    Hvad kan vi konkludere ud fra vores besøg på BBB, Seek, Bright, Gallery, Vision, CIFF og messen i Aarhus?

    To vigtige pointer:

  • ➔  Messerne følger ikke kulturelle udvikling; slutbrugeren bliver i højere og højere gradmedskaber af moden og mode findes i mindre grad i sin rendyrkede form. Moden er

    blevet et kulturelt krydsfelt og dette formår messerne ikke at formidle.

  • ➔  Messerne mangler selvstændighed ­ de har ikke egen identitet men bæres af deudstillende brands!

    MÅLET

    Vi vil skabe en modeplatform, der forbinder modevirksomheder, deres indkøbere og slutforbrugerne via en oplevelsesskabende platform og ikke bare en messe ­ EN KULTUREL LEGEPLADS.

 

WAVES BERETTIGELSE

Problem: Der er uoverensstemmelse i kulturel udvikling, herunder især modens udvikling, og det, som modemesserne i dag tilbyder. Messernes iscenesættelse af moden bygger på forældede konventioner og traditioner.

Value proposition: Wave er en handelsplatform, som skaber et kulturelt samlingspunkt og giver en oplevelse.

Interessenter: Brands, indkøbere og slutbrugere ­ projektet skal appellere til hele byen! WAVE henvender sig til alle, som har lyst til at lege med. WAVE henvender sig til alle brands og indkøbere, som kan forene sig med og spejle sig i WAVEs vision og værdier.

WAVES EKSISTENSGRUNDLAG

Vision: WAVE vil ændre opfattelsen af mode og modemesser, herunder konstellationen af en modemesse som iscenesættelse heraf.

Mission: WAVE skal være med til at styrke den jyske modebranche samt skabe et
samlingspunkt for kulturelle udtryksformer. WAVEs formål er at inspirere, udfordre og udvikle modebranchen gennem det kulturelle krydsfelt, som opstår mellem FASHION, MUSIC, MEDIA og ART.

Værdier: Think different! WAVE vil gøre op med traditioner og konventioner og ønsker at se på modebranchen med nye øjne. WAVE tror på, at kultur er et socialt skabt fænomen, hvormed det ønskes at integrere alle interessenter i sådan grad, at de gøres til medskabere af projektet. WAVE er baseret på værdier som fordrer nytænkning og en åben og social kultur eksisterende omkring projektet.

 

WAVE er: socialt, nysgerrig, legesyg, sjov, kunsterisk, anderledes, ukonventionel, utraditionel, meningsændrende, evigt foranderlig, rebelsk, udfordrende, organisk, nyskabende, progressiv, fremtidsorienteret, inkluderende, flamboyant.

WAVE er en livsstil: som skabes i et krydsfelt mellem følgende udvalgte brancheglidninger:

MEDIA: Digital integration og video formidling ­ Medier tiltænkes at have to roller: 1. Waves digitale integration med digitale platforme og sociale medier
2. I skabelsen af WAVE­platformen: Streaming, Projektion, Video­installation mm.

MUSIC: Social oplevelse og samlingspunkt ­ Musik skal bruges til at samle folk og give dem en fælles oplevelse, der berører dem.

ART: Udsmykning og Inspiration ­ Kunst er et krydsfelt som moden ofte inspireres af og som excellere i sin frie og æstetisk rene form, der ofte er løsrevet fra kommercielle interesser og dermed kan inspirere yderligere.

MUSE/Persona for WAVE: CHLOE NØRGAARD

  • ●  Hun er svaret blandt modeller på, hvad WAVE skal være i blandt messer.
  • ●  Hun er meget mere end blot en model. Hun skiller sig ud, tør at være sig selv og har etstærkt værdisæt, som appellerer til den brede befolkning uden at blive kommerciel og almindelig. Hun er skør uden at miste folkelig appel og sætter samtidigt et godt eksempel for, hvordan man kan væres succesfuld og samtidigt bryde med traditionerne. Hun er selvstændig og går ikke på kompromis med sine værdier og kan betegnes som en positive kærlighedsrebel.

    LEDESTJERNER:

    • ●  SPOT­inspiration (Branchefestival + publikum)
    • ●  NORTHSIDE (By­brand, stolthed)

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: