SPECIALETS FORMÅL

SPECIALETS FORMÅL

Færdigheder:

• Færdighed i at identificere og afgrænse et problemfelt inden for oplevelsesøkonomien
• Evne til at arbejde selvstændigt med en kompleks faglig problemstilling, der inddrager flere af oplevelsesøkonomiens fagområder
• Evne til at producere oplevelsesorienteret designforslag/intervention
• Færdighed i at anvende og argumentere for valg af teoretiske og
metodiske tilgange
• Udpræget evne til akademisk formidling af et produkt af høj empirisk og teoretisk kompleksitet
• Beherskelse af forskellige strategier eller metoder til at designe og analysere et intervenerende produkt

SPECIALETS FORMÅL

Kompetencer:

• Kunne arbejde og samarbejde projektorienteret, herunder kunne tilrettelægge og gennemføre projektarbejde under hensyntagen til tid og ressourcer
• Kunne reflektere over resultaterne af projektets intervention
• Kunne forholde sig kritisk refleksivt til eget projektarbejde
• Kunne konceptudvikle et entreprenant og innovativt interventionsprojekt • Kunne præsentere projektets hovedpunkter på en koncis og relevant
måde

SPECIALETYPER

PRODUKTSPECIALE

Prøveform:

Fri skriftlig:
Afhandling + produkt, som er et intervenerende oplevelsesdesign, Fx prototype, designforslag, strategi el.lign.
NB: produkttypen skal fremgå af specialeaftalen

Mundtlig:
Videreudvikling af specialet
Individuel prøve på 1 time (20 min oplæg, 25 min samtale,15 min censur +

page6image4688 page6image4848

feedback)
Vægtning: skriftlig 2/3 + mundtlig 1/3

Antal personer: Op til 3 studerende

NB: Fælles produkt, indledning, konklusion, refleksion

SPECIALE METTE SCHMIDT ANDERSEN

04. NOVEMBER 2013

PRODUKTSPECIALE

Antal sider:

40-60 sider pr. studerende + yderligere 25-40 sider pr. efterfølgende studerende

Inkl: produktpræsentation, selvrefleksion, resume (2-3 sider + yderligere 1- 2 sider pr. studerende)

Tid: 5 mdr. og 7 dage + ca. 20 dage til mundtlig Formål:

kan analysere og beskrive en faglig problemstilling
behersker oplevelsesøkonomiske teorier og metoder
kan designe et intervenerende oplevelsesøkonomisk produkt kan reflektere og konkludere/vurdere ud fra det gennemførte

specialearbejde
kan formidle projektets idé på en overbevisende måde

 

PRODUKTSPECIALE

VIGTIGT:
Kan reflektere og konkludere/vurdere ud fra det gennemførte

specialearbejde

  • ›  Kan placere en eventuel ekstern partners ønsker/problemer

    ind i en større problemstilling og en mere generel

    samfundsudfordring

  • ›  Kan skelne mellem en ekstern partners behov og egne
  • ›  Kan reflektere analytisk over en samarbejdspartners behov,

    kommunikation og praksis og indarbejde dette som pointer i

    specialet
    Kan formidle projektets idé på en overbevisende måde 

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: